top of page

Miért nem felesleges a SEO, ha ADS hirdetéseket futtatsz?

márc 7

2 min read


Miért nem felesleges a SEO, ha ADS hirdetéseket futtatsz

Sokan azt hiszik, hogy ha ADS hirdetéseket futtatnak, nincs szükségük SEO-ra. De valóban így van?


A fizetett hirdetések gyors eredményeket hoznak, míg a keresőoptimalizálás hosszabb távú stratégia. Sokan úgy gondolják, hogy ha pénzt költenek Google Ads-re vagy Facebook hirdetésekre, akkor nincs szükség organikus forgalomra. A valóságban azonban a SEO és az ADS együttműködése hozza a legjobb eredményt.


Ebben a cikkben megmutatjuk, miért érdemes a keresőoptimalizálásra is figyelmet fordítani, még akkor is, ha fizetett hirdetésekkel is dolgozol.


SEO vagy ADS – Mi a különbség?


SEO - keresőoptimalizálás


  • Hosszú távon ingyenes forgalmat hoz a weboldaladra.

  • Segít a jobb Google helyezések elérésében.

  • Organikus forgalmat generál, amely stabil látogatottságot biztosít.

  • Nem azonnali hatású, de tartós eredményeket hoz.


ADS - Google Ads, Facebook hirdetések


  • Azonnali eredményeket hoz, de csak addig, amíg fizetsz.

  • Fizetett kattintásokkal az első helyre kerülhetsz.

  • Rövid távú megoldás, ha gyors eredményekre van szükséged.

  • Magasabb költségekkel járhat, ha hosszú távon csak erre építesz.


A legjobb stratégia a kettő kombinációja.


Miért van szükséged SEO-ra, ha ADS-t futtatsz?


Hosszú távon költséghatékonyabb


A hirdetések ára folyamatosan emelkedik. Ha csak ADS-re építesz, mindig fizetned kell az új látogatókért. Egy jól optimalizált weboldal organikusan is vonzza a látogatókat, így hosszabb távon kevesebb pénzt kell költened.


Organikus és fizetett forgalom együtt növeli a kattintásokat


Ha egy kulcsszóra egyszerre jelen vagy hirdetéssel és organikus találattal is, jelentősen megnő a kattintások száma. Azok a cégek, amelyek mindkét csatornát kihasználják, több ügyfelet szerezhetnek.


A SEO támogatja az ADS hatékonyságát


Egy SEO-ra optimalizált weboldal gyorsabb, felhasználóbarátabb és relevánsabb a keresőmotorok és a látogatók számára. Ez pedig közvetlenül befolyásolja az ADS kampányokat is.


Egy gyors és jól optimalizált weboldal:


  • Csökkenti a hirdetések kattintási árát (CPC).

  • Növeli a konverziós arányt, így kevesebb pénzből lehet több ügyfelet szerezni.

  • Hozzájárul a jobb minőségi mutatóhoz, ami olcsóbbá teszi a hirdetéseket.


Hogyan működik jól együtt a SEO és az ADS?


Kulcsszókutatás stratégiai alapon


A hirdetésekből származó adatok megmutathatják, hogy mely kulcsszavak konvertálnak jól. Ezeket érdemes SEO szempontból is megcélozni, hogy organikus találatokból is forgalmat szerezzünk.


Landing oldalak optimalizálása


A hirdetések eredményessége nagyban függ attól, hogy milyen a céloldal. Ha az oldal SEO szempontból is jól felépített, akkor nemcsak hirdetésekből, hanem organikus forrásból is érkeznek látogatók.


SEO erősítése a hirdetések adataival


Az ADS kampányokból szerzett információk segíthetnek a SEO stratégia finomhangolásában. Megnézheted, hogy:


  • Mely kulcsszavak hoznak valódi konverziót.

  • Melyik tartalmak teljesítenek jól.

  • Milyen oldalakon kell javítani a felhasználói élményt.


Ezek az adatok segíthetnek abban, hogy még hatékonyabb legyen a keresőoptimalizálás.


Ha ADS hirdetéseket futtatsz, az nem helyettesíti a SEO-t. A kettő együtt működik igazán hatékonyan.


  • A SEO hosszú távon ingyenes forgalmat biztosít.

  • Az ADS gyors, de folyamatos költséggel jár.

  • Ha mindkettőt jól használod, az eredményeid megsokszorozódnak.


Ha szeretnéd megtudni, hogyan lehet kombinálni a keresőoptimalizálást és a fizetett hirdetéseket a maximális eredmény érdekében, kérj ingyenes konzultációt!



#SEO #keresőoptimalizálás #GoogleAds #onlinemarketing #digitálismarketing #hirdetéskezelés #weboldalkészítés #konverziónövelés

Related Posts

WEBLAP AMI MŰKÖDIK - NEKED

bottom of page